AKTUALITY

Koncový spínač pro indikaci přetržení pásu nebo překročení havarijní polohy

Koncový spínač nouzového zastavení s aretacíPohyblivý dopravník

Koncové spínače nouzového zastavení se zpravidla umísťují na koncích dráhy dopravníku za posledními technologickými spínači poloh. Tyto spínače mají vždy aretaci a minimálné červenou páku.

Technologické spínače v provedení bez aretace mají žlutou páku a slouží k indikaci polohy pojezdu. Po jejich aktivaci se pojezd dopravníku zastaví nebo přepne na pohyb opačný.

 

Napínací stanice

Koncový spínač pro kontrolu přetržení pásu dopravníku se umístí v napínací stanici. Páka se nastaví z kolmé polohy na vodorovnou a spínač se připevní na konstrukci napínací stanice. Na pohyblivou část se připevní nájezdové pravítko pro sepnutí koncového spínače. Při přetržení pásu se závaží uvolní a spadne dolů. Při pádu závaží najede nájezdové pravítko na spínač a aktivuje jej. Na obrázku je schématicky nakresleno umístění spínače v napínací stanici.